image_pdfimage_print

Κύριε Διευθυντά,

Στη χθεσινή στήλη των σχολίων σας στη ρουμπρίκα «Ακούει κανείς;» αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «το Ν/Σ του Υπουργείου Παιδείας με μόλις δυο ημέρες, χωρίς ουσιαστική διαβούλευση με τους φορείς και τους εκπροσώπους του λαού. Το Υπ. Παιδείας επέλεξε μια fast track διαδικασία, ίσως γιατί είδε ότι οι αντιδράσεις από τις διοικήσεις των ΑΕΙ και των ΤΕΙ είναι πολλές και έντονες».

Δεν ξέρω ποιοι σας είπαν αυτά που αναφέρετε.

Κατ’ αρχάς το Ν/Σ ήταν σε διαβούλευση πάνω από ένα χρόνο. Στην Επιτροπή μίλησαν 37 φορείς από όλα τα Ιδρύματα που τους αφορά το Ν/Σ. Μόνο οι φορείς της Κρήτης(!), που πρότεινε η ΝΔ  δεν κλήθηκαν, γιατί δεν τους αφορούσε το Ν/Σ, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία μίλησε θετικά!  

Ο χρόνος της συνολικής διαδικασίας ήταν 7 ώρες και 15 λεπτά, ενώ ο κανονισμός προβλέπει το πολύ 4 ώρες. Επίσης, οι εκπρόσωποι των φορέων στην πρωτολογία τους μίλησαν, ξεπερνώντας τα 6 λεπτά που τους όρισε το Προεδρείο, ενώ απάντησαν για πάνω από 3 λεπτά στη δευτερολογία τους. Σημειώνω ότι στην Επιτροπή Οικονομικών, όπου προεδρεύω, ο χρόνος είναι 3’ και 3’ αντίστοιχα, ενώ οι φορείς ποτέ δεν έχουν ξεπεράσει τους 25. Όσον αφορά την Ολομέλεια, η διαδικασία είναι 2 πλήρων ημερών, μέχρι αργά το βράδυ και μέχρι εξαντλήσεως του καταλόγου των βουλευτών που ζήτησαν το λόγο. Επομένως, πού είδε ο συντάκτης σας τις διαδικασίες fast track;

Μέρα χαράς για την Ηλεία

Για το σχόλιο στη στήλη «Ηλειακά Δρώμενα» για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος,  δυο αναφορές:

  1. Δεν περιμέναμε 4 χρόνια, όπως γράφτηκε. Το ίδιο σχόλιο αναφέρει ότι το έργο σταμάτησε το 2011. Άρα έχουμε, τουλάχιστον, επιπλέον 4 χρόνια πριν και μάλιστα χωρίς μελέτες, χρηματοδότηση και έγκριση από Ε.Ε. Εμείς λοιπόν ξεκινήσαμε από το ΜΗΔΕΝ! Μόνο για τις μελέτες χρειάστηκαν περισσότεροι από 20 μήνες, ενώ για την έγκριση της Κομισιόν άλλοι τόσοι μήνες!
  2. Όσον αφορά τις 8 εργολαβίες, σημειώνω ότι, όπως έχει γραφτεί από εμάς πολλές φορές και στην εφημερίδα σας, ο λόγος ήταν για να δημιουργηθεί έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εργολάβων, με συνέπεια να κυμανθούν οι εκπτώσεις πάνω από 50%. Για την υπόλοιπη δήθεν «Ολυμπία Οδό», οι εκπτώσεις κυμάνθηκαν μεταξύ 12,5-23,5%!

Σημειώνω ότι για την «Ολυμπία Οδό» το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό  Συνέδριο διαπίστωσε υπέρβαση του κόστους κατά 65%, με το έργο μικρότερο κατά 45% (Πάτρα-Ολυμπία)!  Κάποιοι έφαγαν και από αυτά, έτσι δεν είναι;  Αν δεν παίρναμε αυτές τις μεγάλες εκπτώσεις, το έργο δεν θα είχε εγκριθεί από την Κομισιόν και θα είχαμε τον ίδιο δρόμο με μικρές επεκτάσεις, χωρίς διάζωμα και χωρίς λωρίδα ανάγκης!

Τέτοιο δρόμο θέλατε, θέλαμε;

Ας μην είμαστε μεμψίμοιροι! Η σημερινή μέρα είναι μια μέρα χαράς για το λαό της Ηλείας και των γύρω περιοχών.